För mycket kaffe..

Klockan är halv två snart , kaffebryggaren är på och jag sitter fortfarande och pluggar.. Allting förutom musklerna har jag memorerat i siffror. Musklerna sitter jag och gör låtar av. Abbas karaoke låtar, snacka om att detta vart roligt helt plötsligt. Tänka er erecto spinae istället för mamma mia, eller rector femoris istället för dancing queen. Synd bara att man inte hade någon sångröst, hade detta nästan kunnat blivit succé.
Jag kanske ska rappa en låt om alla kroppens muskler istället . Eller varför inte en ballad ? Eller en ny rocklåt ?
Kanske ska vända på alla muskler och sjunga dom baklänges. Eller varför inte göra det hela till en ny sommarplåga ? Kanske ska starta ett dansband som man kan ha på framtida massagelektioner.
" den långa erecto spinae" istället för leende guldbruna ögon.

Eller varför inte helt enkelt sluta låtsas vara något låtskrivare och ta ännu en kopp kaffe och försöka få in allt detta i huvudet istället.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som bra idéér. Det är super att ha olika strategier för att lära sig och komma ihåg. Lyckat till på provet!

2010-05-17 @ 12:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0