Onsdag.

Sådär , då har man landat lite efter flytten. Grejerna är så gott som på plats och det känns faktiskt väldigt bra. Nu är det bara små saker som ska inhandlas och fixas.
Idag ska ja iväg på badkompaniet och göra klart minisim och babysim, imorgon bär det iväg till Nackabadet för ännu mer praktik.
Men veckans höjdpunkt blir Yasuragi, följde med älskade Hannes dit igår där han gör sin praktik. Stort ? Ja minst sagt. På fredag ska vi dit och ta det väldigt lugnt. Övernattning, bad och middag.
Just nu sitter jag och pluggar. Klev upp vid fem imorse tillsammans med Hannes och lade mig i soffan. Får lite smått panik när jag vaknar själv och ingen är här. Man är ju som sagt lite trög på morgonen som inte förstår att pojkvännen har stuckit till jobbet och inte stuckit för gott.
Kaffe och minisim.
- Roger över Roger ut!!
En trött Hannes efter en dags flyttande.

Norrland.

Nu är lördagen äntligen här. Allting har löst sig hemma och det känns fruktansvärt skönt.
Tog en morgonpromenad tillsammans med Janne, och efteråt så bjöd han på frukost. Om 3 timmar ungefär sitter jag på tåget med destination Hannes famn, kommer du ihåg den meningen Hannes ? :)
Därefter blir de bilresa ner till Kristianstad på en gång för att hämta upp alla möbler. Men vad gör de, jag skulle kunna resa jorden runt just nu bara jag får ha Hannes med mig.
Jag har fjärilar i magen, jag är så ivrig, jag känner mig verkligen som ett barn på julafton. Men jag vill inget hellre än att höra: Om några minuter ankommer vi till Stockholm ...

Nu ska jag ta mig ett bad och hoppa igen väskan. Nu har jag gjort mitt i Norrland.
På återseende.

Onsdag.

Det är många såkallade vänner man skulle vilja träffa nu när man är hemma , men det är inte bara på mitt intiativ. Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte heller , trots kompis lös så lönar det sig att vara hemma.
Blivit en och annan timme , och extrapengarna kommer väldigt lägligt.

På lördag ska jag äntligen få komma ner till Hannes igen, och då blir det raka vägen ner till Kristianstad för att hämta upp möblerna, gissa om jag ska fixa och greja i lägenheten på söndag.

Soffläge.nu

Fredag.

Jag är glad att jag får hoppa in och jobbar lite extra imorgon så helgen går fortare, för nu längtar jag så förbannat ner till min underbara nere i Sthlm.

Sitter nu tillsammans med Hannes och Alex och dricker ett glas vin. Igår kom vi hem från den hemska Tysklandsresan.
Det hela började med att jag och Hannes vaknade klockan sex, bussen från skolan gick halv sex, vilket inte är ovanligt att försova sig när man är med Hannes. Det mest pinsamma var att ingen i klassen hade mage eller mod att våga ringa oss när det var tio minuter kvar tills bussen skulle åka . Inte nog med det, det kunde kastas en hel del skit över oss också. Något som dom sedan fick äta upp när vi mötte upp dom dagen efter i Tyskland.
Tåg till Malmö, buss till Trelleborg, färja över till Sassnitz, taxi till tågstationen och sedan tåg till Stralsund.
Jag personligen är glad att jag missade bussen, nu fick jag verkligen se vad klassen gick för. Jag tycker det är tragiskt med tanke på vad man gjort för vissa , ett litet samtal är väl de man kan förvänta sig trots att allting är vårat fel att vi försov oss. Men nu är det färdig smörat. Nu ska Elin ta fram sin alltför ärliga sida.
För övrigt så var hela resan uppförstorad , nu missade vi visserligen tropical island, men det andra badet var inte alls något speciellt.
Appropå den tragiska resan så har jag idag fått bättre besked. Jobbet är så gott som mitt och lägenheten på näsby är besiktigad och klar. Nu behöver jag aldrig mer sätta min fot på det vidriga stället.
Tanken imorgon var egentligen att jag skulle hem, men nu åker jag till Stockholm en natt tillsammans med Hannes och kollar in lägenheten vi ska bo i. Inte trodde ni att Elin skulle flytta till Storstaden, men dit ska jag och där kommer jag hamna, det som gör det ännu mer fantastiskt är att jag kommer få bo där med Hannes.
Nu ska vi ha fredagsmys med varandra. Någonting som alltid blir lyckad och alltid uppskattas.
Det är tur att vi har varandra!