Rik

Precis betalat räkningarna. Lika luspank som innan man fick dom. Hur ska denna helgen sluta . Får sitta och dricka gammal grädde och gnaga på någon kall köttbulle medan de andra dricker gott och kanske tom grillar en köttbit.
Men det är väl så studentlivet är antar jag. Man svälter sig och ser snart ut som en lodis när man knappt har pengar till varken mat eller nya kläder. Tur jag har ett sommarjobb iaf, sen ska ja snart få komma hem och äta upp mig. Det kommer vara välbehövligt när jag märkt att mina småa kläder tydligen sitter antingen perfekt eller för slappt. 
Skolan är ju rolig nu också , man är fruktansvärt motiverad nu när man vet att man är en vecka ifrån mammas mat, men 7 skoldagar ska man väl klara av.
Sen händer det inte mycket i Skånelandet, har fått lekt mamma, pappa, barn idag. Det var ju kanske lite roligt.
Skulle kanske bli långjagis eller kurra med dunk sedan.

Nu ska jag iaf äta mat. Ska bara försöka hitta något roligt i mitt isberg till frys, om där finns något vill säga.
Annars får jag väl suga på isen som finns i frysen. Man ska inte vara bitter för att de inte finns varken pengar eller mat. Det finns ju gott med sniglar annars här i kristianstad. Lite sniglar och is. Kan ju inte bli bättre onsdagsmiddag.

Hörs! Haj haj !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0