Fredag.

Sitter nu tillsammans med Hannes och Alex och dricker ett glas vin. Igår kom vi hem från den hemska Tysklandsresan.
Det hela började med att jag och Hannes vaknade klockan sex, bussen från skolan gick halv sex, vilket inte är ovanligt att försova sig när man är med Hannes. Det mest pinsamma var att ingen i klassen hade mage eller mod att våga ringa oss när det var tio minuter kvar tills bussen skulle åka . Inte nog med det, det kunde kastas en hel del skit över oss också. Något som dom sedan fick äta upp när vi mötte upp dom dagen efter i Tyskland.
Tåg till Malmö, buss till Trelleborg, färja över till Sassnitz, taxi till tågstationen och sedan tåg till Stralsund.
Jag personligen är glad att jag missade bussen, nu fick jag verkligen se vad klassen gick för. Jag tycker det är tragiskt med tanke på vad man gjort för vissa , ett litet samtal är väl de man kan förvänta sig trots att allting är vårat fel att vi försov oss. Men nu är det färdig smörat. Nu ska Elin ta fram sin alltför ärliga sida.
För övrigt så var hela resan uppförstorad , nu missade vi visserligen tropical island, men det andra badet var inte alls något speciellt.
Appropå den tragiska resan så har jag idag fått bättre besked. Jobbet är så gott som mitt och lägenheten på näsby är besiktigad och klar. Nu behöver jag aldrig mer sätta min fot på det vidriga stället.
Tanken imorgon var egentligen att jag skulle hem, men nu åker jag till Stockholm en natt tillsammans med Hannes och kollar in lägenheten vi ska bo i. Inte trodde ni att Elin skulle flytta till Storstaden, men dit ska jag och där kommer jag hamna, det som gör det ännu mer fantastiskt är att jag kommer få bo där med Hannes.
Nu ska vi ha fredagsmys med varandra. Någonting som alltid blir lyckad och alltid uppskattas.
Det är tur att vi har varandra!
Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0