När katten är borta dansar råttorna på bordet .

När pojkvännen är borta då blir det mycket gjort för Elin.  Jag hatar som sagt att prata i telefonen , tycker det är jobbigt att inte kunna ha ögonkontakt med dom jag pratar med. Men idag har jag ringt och fått allting gjort.
Jag har tecknat en vänta barn försäkring vilket skulle vara bättre än den gratisförsäkringen. Det betydde att jag inte behövde teckna någon ny försäkring på lillan förrän hon är ett halvår plus att jag är försäkrad ett år framåt också. Jag har även fixat alla mina papper förutom ett som jag nu äntligen ska skicka in till försäkringskassan . Känns som det börjar bli någon ordning på detta nu .
Tidigare idag var jag hos barnmorskan. Allting ser bra ut, peppar peppar. Mitt blodtryck sjunker och ligger helt normalt nu. Lillans hjärta slog 152 slag i minuten och hon har lagt sig med huvudet neråt. Kan förklara den smärta jag får där nere ibland. Tanken att det bara är 9 veckor kvar både skrämmer och gläder mig. Snart är hon här hos oss.
Igår tvättade jag även lite av hennes kläder. Som sagt , det blir mycket gjort när sambon inte är hemma. Känns skönt att ha allting sådant färdigt . För om några veckor kommer jag inta soffan och vilohörnan lite mer än vanligt. Måste ju samla kraft för att klara av det som komma skall. Även att min kraft ska ha ork till att arbeta på dagarna.
Nu ska jag gå ner på kulturmagasinet och kopiera och skriva ut de sista papperna innan de äntligen slängs på posten.

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

9 veckor går fort ska du se =)

2011-08-05 @ 20:38:10
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0