Uppdatering

Att mödravården och vårdcentralen är kattbajs de visste man redan , men att dom är så oense om vad som är deras arbetsuppgifter är ju bara patetiskt. Hänvisar en runt hela tiden. Tillslut så gör man som alltid, man ringer till förlossningen. Här snackar vi bra bemötande och service, det enda nackdelen är att dom hela tiden säger att man ska komma in på en undersökning. Åkte in, sa hej nu är jag här igen, la mig ner i sängen och kände att det inte stämde. Hannes var inte där . En STOR eloge till alla tjejer som gör detta ensam, själv hade jag aldrig i hela mitt liv klarat av detta utan Hannes. Denna gången gick det , och kom därifrån med ett sjukintyg. Sjuskriven på halvtid. Vilket både känns bra och dåligt. Jag älskar mitt jobb och vill jobba så mycket som möjligt , men när jag inte kan åka dit och ge 110% så känns det som att en sjukskrivning är det enda rätta.

Igår var vi till barnmorskan, hjärtat slog 158 slag i minuten och lill tösen har fixerat sig. Hon är alltså i startläge och ska väl som jag förstått det bara tjocka på sig . Slutspurten nu.
Det som är så fantastiskt är att för varje spark hon hyvlar av mot revbenen får mig bara att älska henne ännu mer. Det är svårt att förstå hur man kan älska något man ännu inte sett ännu. Men när man burit på det i nästan 9 månader , man har gråtit , hormonerna har gjort en sällskap , huden har spruckit och man ser rent ut sagt förjävlig ut. Men när man känner dessa små rörelser så är allt detta djävulskap värt varenda sekund. Jag brukar lägga händerna på magen och hon kickar tillbaka, jag ler och försöker förstå att vårat barn ligger där. VÅRAT!
SÅ underbar och underlig känsla, men så fantastisk känsla. Vad vi längtar tills du äntligen väljer att komma ut till oss.
Idag ska vi på föräldrautbildning på sjukhuset, en utbildning på 1,5 timme anser inte jag vara utbildning. Snarare en kortare informationsträff eller föreläsning. Men kan alltid vara någonting spännande som sägs.
Efter det blir det en tripp till Timrå, EMelie och Nellie ska få besök. Ska äta hamburgare, lekas , dricka kaffe och kolla bebiskläder.
På återseende.
Gått in i vecka 33
Min underbara pojkvän och vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0