Fredagsmys.

Idag är våran lilla Elsa två månader. Gullunge! Dagen har spenderats hemma hos mormor och morfar, tacos och svenska hjältar är det som stått på schemat. Elsa hänger på bröstet varje timme nu ungefär, vet inte om det är en tillväxtperiod eller om det är för att hon inte blir tillräckligt mätt. Någon med erfarenhet får gärna kommentera.

Nu har hon somnat här på sängen, skulle ta på henne pyjamasen så det bara är att lägga sig i sängen då vi kommer hem, då somna hon när jag klätt av henne. Nu sitter jag och tittar på henne, och jag blir lite smått avis, det ser ju så förbannat skönt ut när dom små liven sover.

Mysunge!


Kommentarer
Postat av: karla

kan vara att hon inte blir tillräckligt mätt.och då är det bra med ersättning plus att hannes kan då vara delaktig och ta över så kan du typ vila..gå en promenad själv.. .vad händer om du låter bli att ta fram bröstet? låt det gå ett tag.. hon har lbivit så stor...hoppas att få hälsa på er snart. kram på er

2011-12-17 @ 15:31:29
URL: http://karlitalatina.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej Elin!

Våran son är några veckor äldre än Elsa och jag känner igen mig i precis vad du skriver. Måns var väldigt gnällig ett tag, skrek mellan 3-5 timmar per dag. Han hade väldigt mycket gaser i magen, och vi provade verkligen allt. Vi ammar och efter ger vi honom ersättning så han verkligen blir mätt. Han fick kolik, så jag äter mjölkfritt och sen ger vi honom en ersättning som heter Althéra. Det är en jätte skillnad nu mot då, han har blivit en liten ängel. Ersättningen är rätt dyr, kostar 210 kr på apoteket. Vi fick recept från läkare och får dom nu för 20 kr per burk. Kanske värt att testa? Vi köpte dr browns nappflaskor som gör att barnet sväljer mindre luft, vilket fungerar bra. Iaf själva nappen till flaskan gör att Måns inte får i sig någon luft. Det kan vara så lätt att Elsa får i sig luft när du ammar.



Jag har prövat färnkols te också, som jag dricker och ska ge en lugnare mage till barnet. Sen kan ni även pröva sempers magdroppar. Hoppas att det löser sig, Hälsa Hannes från mig och Felix!

2011-12-17 @ 19:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0