En sväng på akuten .

Igår vid halv ett fick jag sådan konstig känsla i magen , stod hemma hos mamma och grimaserade när jag lagade mat . Det är väl vanligt med tanke på vad som händer i mig. Men när klockan slagit 18.00 och jag ligger på jobbet och känner att rädslan tar över så bestämmer jag mig för att åka hem, jag är så rädd att jag gråter som ett litet barn, ingen luft får jag . När jag kommer hem så sätter vi oss och ringer runt på olika ställen , sjuvårdsupplysningen som hänvisar till akuten , akuten som hänvisar till förlossningen som sedan hänvisar tillbaka till akuten . Vi far in på akuten och förklarar allting och hon i luckan tycker vi ska stanna .
Samtidigt som jag har ont och undrar om detta är normalt när man är gravid, så kändes det lite väl att sitta på akuten, vilket jag också ville att läkaren skulle förstå.

V
äl inne i rummet ser jag den fina gynstolen , satan tänkte jag . Vill inte lägga upp mig där. Jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt och fult. Där ligger man med fleecetröja, utan trosor och byxor , och med ett par vita skitiga strumpor, vackert! Kanske inte ska vara så stilfullt heller när man ligger där .

V
i väntar på doktorn och när dörren öppnas får jag panik, en ung kille! Men jävlar , må ja få slippa ligga i stolen .
- Jag skulle behöva kolla och känna lite på din livmoder.
Jaahaaa , vad gör man , fram med puppiluran bara! Känslan var konstig, en kille som sitter med fingrarna i mig , medan pojkvännen sitter bredvid. Men jag hade kunnat göra vad som helst bara för att få veta att allting var okej, och det var det . Allt såg fint ut, hjärtat slog och lilla tösen rörde sig. Nu vet jag att smärtan är ofarlig, det är svårt att veta när man första gången ska ha ett barn , vad är normalt och inte.

N
u funderar jag på att gå bort till Simhallen och simma några längder.


JAg skulle vilja se en kille ligga i denna position och låta någon klämma och känna! Jag säger det igen , var glad att ni har pung!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha,undra om du fick Per(Pelle) eller Erik.. Har jobbat med båda två och du är inte den första som reagerar sådär kan jag tala om! Nästintill alla yngre håller på att dö när de kommer in i rummen! Men störttrevliga killar! Men man kan ju undra varför de just valt att bli gynekologer.... :)

2011-05-18 @ 21:01:29
URL: http://emelieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0