Förlossningen, igen!

Det började i förrgår när jag skulle sova,  ont i ryggen och svårt att hitta skön sovställning . Vaknar på natten av att jag har en sammandragning som faktiskt denna gången känns . Inget jag tänker på mer.
Kliver upp och poar på som vanligt här hemma och känner att det faktiskt är väldigt många sammandragningar , jag klockar och det är ungefär 7 minuter mellan . Klär på mig , gör mig iordning för att gå ner till bussen . Nu händer det grejer , hinner inte mer än stanna så kommer nästa sammandragning , klockar och det är bara 2 minuter mellan varje. Ringer barnmorskan och hon tycker jag ska ringa upp på förlossningen .
Klart och gjort! Nu är vi på väg ännu en gång , vet inte hur många gånger jag varit in där nu men det är väl ett par gånger :)
På med ctg, blodtryck och urinprov. Sammandragningarna har lugnat ner sig men är fortfarande regelbundna och betydligt kraftigare. Tappen är påverkad och har börjat mjukas upp. Får en bricanylspruta vilket stoppar upp sammandragningarna i en timme ungefär, sedan är dom tillbaka . På med ctg och inser faktiskt att dom kommer tillbaka mer och mer . Får åka hem , med en antibiotikakur för urinvägsinfektion, vilket dom trodde det var som retade upp allting. Nu är det bara äta dessa i fem dagar och hoppas på att sammandragningarna lugnar ner sig . Annars är det sjukskrivning och vila som gäller .
Annars flyter allting annat på . Har för första gången varit och skaffat mig ett telefonabbonemang . Jag har väl aldrig brytt mig om något sådant skit då jag bara tycker det är att lyfta på luren och ringa och när pengarna tar slut, bara ladda på med mer, men nu sitter man här som alla andra med en iphone och en räkning varje månad. Jippi!
Idag blir det arbete. ÄNTLIGEN! Jag har inte jobbat på 8 dagar nu och ja längtar verkligen till mitt arbete. Ska kolla om jag får åka in dit imorgon också med tanke på att jag missade gårdagen . Vill så gärna!
Nu blir det frukost , lite soffgnugg och sedan apoteket : )

Kommentarer
Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & fru

åh längtar verkligen tills lillan är ute! :) lilla jag är nyfiken då kan jag tänka mig hur förväntansfull du är ! :) jag önskar dig all min lycka till en underbar förlossning! :)

2011-09-11 @ 00:32:17
URL: http://anglaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0