Vecka 38.

Kanske dags att slänga in ett inlägg nu när tom pojkvännen säger att de var längesedan jag bloggade .
Så vad ska man skriva då ? Vad som har hänt sedan sist ? och hur graviditeten går ?
Ja inte mycket har hänt sedan sist , kommer inte ihåg själv vad jag gjort sen sist . Det enda jag vet är att försäkringskassan är ett jävla mysterium, jag orkar inte hålla på så jag har tagit ut semesterdagar istället. Vem fan orkar med 500 blanketter, slicka frimärken och 400 samtal till någon surkärring hit och dit. Inte jag iaf, nej då får det faktiskt vara . Blev iaf tvungen att gå in och jobba heltid några dagar , inget mig emot, som jag tidigare sagt så älskar jag mitt arbete och hon jag jobbar för så dit går jag mer än gärna :)
Vad gör jag annars om dagarna då ? Inte mycket faktiskt , tar det lugnt , städar och bakar , ja sånt som man tydligen gör när man är gravid och ska bli mamma.
Sitter vid datorn och följer vissa bloggar . Väldigt intressant är det faktiskt med dessa bloggar. Har nyss läst en tjejs blogg, som nyss har fått barn , varav denna tjejen sitter och kommenterar en annan tjejs blogg som är tillsammans med en kille som den första tjejen suttit och skickat nakenbilder till. JAg kan inte kalla de dubbelmoral ,men det blir lite fel , speciellt när tjejen som får dessa kommenterarer inte vet ett smack om dessa bilder . Komiskt eller patetiskt ? Jag vet faktiskt inte !
Sen har jag läst mycket gravidbloggar , ja det är faktiskt ett babyboom år verkar det som, men sedan finns de ju vissa av dom som faktiskt är lite avundsjuka på alla andra som skaffar barn, som också vill skaffa barn men anser att, njae det kanske är lite för tidigt, vi väntar ett tag till. Men innan de kan vi ju skaffa en hund, ja vilken bra idé. Hunden blir vår lilla bebis! Perfekt!! Men sluta för i helsike att klanka ner på gravida , nyblivna föräldrar och deras sätt att vara eller bli . Jag kan säga att jag tyckte precis samma sak när jag inte var gravid , nu när jag är gravid förstår jag precis hur det hela fungerar . Man delar de man går igenom , en graviditet är så mycket mer än bara en mage, som jag nu förstått. Att man tar kontakt med sådana personer som varit med om samma sak är väl ändå inte konstigt ?
Sen har vi de härliga ämnet kompisar . Man märker tydligt vilka som är ens vänner ju längre in i graviditeten man kommer . Jag kan inte hålla med er där ute som säger att gravida och de som skaffar familj bli annorlunda och bara umgås med andra mammor eller andra gravida . Åtminstone jag har försökt att med mina vänner som inte skffar familj samtidigt som mig, umgås och hitta på saker. Men i detta fallet är det faktiskt de vännerna som tycker att " hon är gravid hon kan väl inte gå på en fest" " Hon är gravid , inte orkar hon det"
" HOn är ju gravid, hon vill ju bara sitta hemma och kolla barnkläder"
SKITSNACK! Jag har försökt så många gånger med mina nära vänner att jag skiter fullständigt i er nu , så skippa skitsnacket om att gravida väljer bort sina närmsta vänner.
Graviditeten går bra , har börjat fått förvärkar och varje gång de gör ont så hoppas jag på att de håller i sig och att det ska göra ännu ondare, men tyvärr så går smärtan oftast över.
37+1 idag och jag längtar verkligen till bebisen kommer nu snart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

längtar också att få se eran tös!! kram karla

2011-09-23 @ 12:48:56
Postat av: sandra

Många vettiga och tänkvärda ord du skriver Elin må jag säga :) Hoppas att eran lilla flicka kommer ut till er snart så ni får mysa lite :)

2011-09-23 @ 13:56:00
URL: http://beggan.blogg.se/
Postat av: nathalie

hej....jag vet precis hur de är..utav 10 så kallade vänner så är de en som står kvar vid ens sida...jag hoppas de gå bra på förlossningen... mvh

2011-09-25 @ 20:01:26
Postat av: Sanna

Hej Elin, hittade din blogg av en slump när jag kollade runt på bloggar. Känner igen mig i det du skriver om vänner som slutar att umgås med en för att man blir gravid. Egentligen började de sluta umgås redan när jag och Sander flyttade ihop men när jag berättade att jag va gravid försvann de nästan helt. Konstigt att många tror att man förändras helt och hållet när man får barn, mycket blir annorlunda visst, men man är samma person i grunden.



Hoppas ni alla mår bra och att er lilla tös bestämmer sig för att förgylla er värld snart! Stor kram

2011-09-28 @ 22:09:25
URL: http://fjones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0