Sömnbrist

När man känner sig som mest motiverad till att börja träna då blir man sjuk, detta är inte sant. Ska även sätta socker, godis , efterrätt och läskförbud här hemma. Kommer ju aldrig bli smal om man ska hitta gogrejer i skafferiet hela tiden.

Jag behöver tips från er som har barn, även ni som inte har men som även kan ändå.
Elsa sover fruktansvärt oroligt på nätterna, vaknar stup i ett .. Vi har funderat på om det är tänderna , men kan ju inte vara tänderna hela tiden heller så fort hon är lite gnällig .
Jag har börjat introducera lite smakportioner , vi är nu inne på gröt som ja tänkte ja skulle ge henne på kvällarna , alltför att få henne mer mätt innan hon ska sova, utöver detta så ammar jag såklart lika ofta.
Ungen vägrar ta ersättning, hon tycker inte om . Tar flaskan hur bra som helst bara det är bröstmjölk i den .
Finns det något sätt som jag kan lura henne på ? Blanda ersättning med bröstmjölk? Välling, men kan man ge det till en 4,5 månaders ? Detta med mat gör mig galen, vad kan ja ge vad kan jag inte ge ..
Jag måste få sova på nätterna , inte nog med att jag är fet , jag är blek och trött också. Sömnbrist kommer bli min död om detta fortsätter länge till .
Och säg för f*n inte att jag ska sova när hon sover , så puckad är jag inte att jag inte kan förstå det själv. Grejen är att hon är en bestämd liten dam och sover helst när jag är ute och går med vagnen , eller så sover hon bara tio minuter här hemma , och tio minuter är inte mycket att hänga i julgranen när man egentligen skulle behöva sova en vecka .

Kommentarer
Postat av: Mli

2012-02-28 @ 12:38:31
Postat av: Mli

Testa att blanda ersättningen med mjölken du :)

2012-02-28 @ 12:39:43
URL: http://mlish.se
Postat av: Sanna

Jag tänker samma, du borde kunna blanda ersättningen med bröstmjölk. Annars är gröt på kvällskvisten oftast bra, då kan de sova lite bättre/längre. Välling bör man inte ge innan 6 månader.



Men vi märkte att när Julie hade en växtspurt eller lärde sig något nytt sov hon väldigt oroligt under några nätter, hon drömde mardrömmar och vaknade hela tiden, det kan vara något sådant, märker du skillnad om ni har haft en lugn dag kontra en fullspäckad dag?



Sen blev jag tipsad om att låta barnet somna i sin säng istället för att somna i famnen på nätterna, tänk dig själv att somna varmt och tryggt hos sin mamma/pappa och sen vakna upp ensam. Så vi började lägga ner Julie när hon var lite sömngroggy, men innan hon sov och efter ett par nätter, typ 1-2veckor sov hon riktigt bra i sin säng, framförallt var hon inte ledsen när hon vaknade!



Hoppas jag har kunnat vara till hjälp... Kram kram

2012-02-28 @ 21:19:56
URL: http://fjones.blogg.se/
Postat av: karla

välling kan man ge...tror inte på det där att man inte böör före 6 månader =P...men alla tycker olika såklart! men elin prova och ge henne lite välling så hon får smaka..tedde drack välling tidigt för jag märkte att han krävde att bli mättare och blev inget fel på honom alls...så prova välling på kvällarna..krama go gumman min!!!



eller så testar du att blanda som det står...men hon går mot 5 månader så välling är inga problem alls...

2012-02-28 @ 22:03:00
Postat av: Ida

Vilken ersättning ger du? Prova olika, och blanda lite i taget i bröstmjölken typ 20/80.

NAN funkade bäst för oss, och like blev mättare på det, och sov bättre när han fick ersättning istället.

Du kan också prova lite havre/majs välling till henne. Majs är snällare mot magen.

Sömnproblemet kan bero på mycket,, tänder/magont/växtvärk/mardrömmar.. Om du tror att det är tänder, gnugga lite flytande Alvedon på tandköttet, eller doppa nappen i Alvedon så sover dom bättre.

Håll ut Elin, det blir bättre! :)

2012-02-29 @ 12:01:18
Postat av: Emelie

Är inte majsvällingen från 4 månader?

Kan minnas fel..

En klen tröst är att det brukar vända inom den närmsta tiden, typ 1-2 månaderna.

2012-03-27 @ 19:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0