Tack !

Verkligen tack för era tips!
Igår provade vi att blanda, gick Inge bra. Blandade i mer bröstmjölk och gick Inge bättre! Det enda som fungerar är bröstet tydligen.
Provade även ditt tips Sanna, att lägga ner henne i sängen när hon är lite trött men ändå vaken. Gick ju sådär det också, efter ett tag ser vi en liten fot dom sticker upp från sängen. Provade med tutten, snuttisen, Hannes stod även och vaggade henne, gick inte!!! Till slut var hon så ledsen att bröstet fick vara både mat och tröst.
Hon verkar bara kunna somna till bröstet också. Jag har hört om barn som haft svårt att låta barnen sova i en egen säng när dom sovit med föräldrarna, men hon är fyra månader? Känns lite elakt att inte ge henne bröstet när det är den trösten hon behöver. Vill inte ha henne hängandes där i flera år , och kommer givetvis ta kampen, jag är ingen mesig morsa. Men känns som hon fortfarande är så liten, fast de kanske man alltid kommer tycka. Tycker det är förbannat svårt. Elsa har alltid sovit själv och sover med oss endast någon timme när hon sover oroligt.
Detta är ju något jag definitivt ska fråga om på föräldrarträffen, roligt att höra olika tips!!

Elsa annars då, bara bra! Att jag hört att hon är tidig med utvecklingen har jag hört, speciellt på babysången, vissa föräldrar vill jämföra!! Men jag säger det hela tiden, en dag stannar det upp för Elsa och då kommer era bebisar i en spurt :) tur alla barn är olika.

Men visst är hon tidig, vissa av dessa saker gjorde hon redan vid tre månaders kollen.

Greppar och byter hand.
Rullar runt, båda hållen
Hon uppfattar sitt namn
Hon sitter kortare stunder själv.
Hon trycker sig uppåt med armarna när hon ligger på mage
Hon skrattar så hon kiknar.
Ska ha exakt allting som mamma eller pappa håller i.
Vill gärna inte ligga alltför länge, helst inte i famnen om det inte vankas mat.

Ja det går otroligt fort nu!
Synd att det inte går lika fort gör mig med vikten, kan ju bero på att man blir sjuk varannan vecka.

Nu ska här vilas!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Inte lätt alltid. Man känner sig som en jäkla matmaskin som hela tiden inte alltid räcker till ibland, iaf jag... Tror inte att det kommer att vara något problem med att få henne att sluta med bröstet när det blir dags, tror att du kommer att klara det galant, Elsa också. Men som sagt, när sömnen tryter och ingen annan kan hjälpa eftersom bröstet är det enda barnet vill ha, känner man sig ganska slut. Been there...



Vi har provat många olika sätt för att få henne att sova bra på nätterna, vissa nätter går bra å andra inte så bra. Det som är skönt nu är att det är inte bara jag som kan hjälpa, eftersom vi inte ammar längre, så när jag är ledig tar vi varannan gång när hon vaknar.

Det jag tror är den största anledningen till att barn, som har underbara och kärleksfulla föräldrar, sover oroligt är nog deras utveckling, att de har växtverk eller en tand på väg, har börjat se en meter extra och fått in massor av nya intryck som vi inte märker av. Sen är gaser en stor anledning också! Senast idag när Julie sov sin förmiddagslur vaknade hon och var orolig, när jag lyfte upp henne kom världens rap och hon somnade glatt om! Jisses de är ena mysterium...



Det blir bättre, ibland kan det bli värre först, men det blir bättre, nu är Julie 9 månader och har börjat sova hela nätterna igenom, från 20.00 till 6-7-tiden på morgonen. Tidiga mornar visserligen, men hon brukar ta en liten tupplur igen om man stannar kvar i sängen och rävsover.



Vore verkligen jättekul att träffa er och Elsa! Får kanske ta en tripp norröver! Kram kram

2012-03-03 @ 22:21:26
URL: http://fjones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0