Nu är måttet rågat!

Roligt att se så många fortfarande kikar in fast jag inte gjort någon uppdatering på evigheter!!
Det händer saker  varenda dag nuför tiden , inte är de många lugna stunder. Elsa växer så det knakar och man hinner ju som sagt inte med mycket annat än leka . Hon har även klivit in i en separationsfas igen, tur dom inte är långa och att det ofta går att distrahera. 

Hon har blivit hela 7 månader och hon utvecklas varje dag .
Hon väger nu 8,5 kilo och 67 lång.
Hon äter 3 mål + mellanmål och amning varje dag .
* Går från sittande till krypläge och tillbaka till sittläge, förstår inte hur hon ska krypa , står mest och gungar framåt tills hon faller pladask på mage.
* Kommit på att man kan krypa bakåt och snurra åt sidan .
* Ställer sig upp mot mig . Häver sig upp mot möbler men tar sig inte riktigt upp på fötterna.
* Dansar när hon hör alfons åberg.
* Härmar med händerna när man gör blinka lilla stjärna.
* daddar och mammar hela tiden . Provar även dom höga tonerna ibland .
* Dom två nedersta gaddarna har även kommit fram .


Nu har jag även bestämt mig för att göra något åt min vikt , riktigt bestämt mig . Jag vet inte riktigt vart det kom ifrån men jag tror det var från babysången . Så satans less på att höra föräldrarna jämföra sina barn med varandra. Det är jätteintressant att höra hur barnen reagerar på tänder eller andra saker , eller tips på hur föräldrarna gör på nätterna för bättre sömn . Men kom för i helvete inte och tala om för mig hur man bryter ett kex! Ni mammor som läser min blogg ,tar för guds skull inte illa upp! Ingen av er jag menar, för det var på babysången jag kände att " Nu jävlar " ska jag göra något åt detta, ska inte sitta och tycka synd om mig själv för att jag är fetast av alla när jag tidigare var smalare än allihopa!  Vad har barnens jämförelse med min vikt att göra ? Ingenting , men jag märker då man går på birsta , ute på promenad , eller vart man nu är . Att det ska blängas så in i helvete , jämföras barnvagn , gärna kolla på barnens registreringsskylt när barnet är fött!!
Så det var när jag hörde två par sitta och jämföra sina barn på babysången jag kände att nu får det fan vara nog! Man går och hör saker hela tiden och till slut så brister det . Jag vart nog mer hatisk mot situationen än mot personerna , för det är då fantastiskt mysiga mammor , inget snack om den saken.

Hur vet jag då att folk jämför ? För att jag gör samma sak själv , jag är inte nå bättre alls mer än jag kan stå för att jag gör det ! Men alla är vi fördomsfulla tills det visar raka motsatsen för de man trodde. Ingen mer än jag och dom som känner mig vet ju att jag gått upp fasansfullt mycket i vikt , så för de som inte känner mig behöver jag egentligen inte skämmas , men jag gör det ändå, självförtroendet är nere i fotknölarna och det ska det bli någon ändring på!! Däremot tänker jag inte byta ut min brio vagn från 1800 talet , snarare gå ut och kasta lite skit på den så den ser ännu risigare ut, gå ut i foppa tofflor och skitiga kläder och med hakan upp i vädret , inte för att trotsa men bara för att jag kan, för jag vet att de kommer bli så mycket bättre!

Nu ska jag mysa sönder min trötta dotter , äta mitt kvällsfika som tidigare hade bestått av nå matigt men som idag kommer få bestå av kesella och frukt! Matglada Elin kan om hon bara vill!
Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: sandra

Jätte kul att följa dig och Elsa i eran vardag också även om de inte är så mycket här på bloggen så blir det endel på facebook iaf :) Hon är så himla söt Elsa! Förstår dig helt och hållet i de du skriver om jämförelser för så kan det absolut vara och jag försöker njuta av den stund vi är i just nu och inte jaga på nån stress att han ex ska kunna sitta, rulla runt etc. Menar det är ju inte så att han aldrig komma kunna sitta utan de kommer när han känner sig redo för det tror jag :) Sen måste jag bara tacka för dina kommentarare du slänger ur dig ibland, haha får mig ett gott skratt och känner igen mig i mycket av de du skriver såsom "känner sig fetast bland mammorna" "måste alla lägga ut bilder på sina vältränade kroppar" etc.... ;P Hade bra!

2012-06-21 @ 12:24:24
URL: http://beggan.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

allt bra?

Bloglovinbyte?

KRAAM

2012-06-21 @ 16:07:04
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: johanna<3



Nu har jag DAGENS BLOGG. Så missa inte chansen inför mer besökare och en stor länkning på min blogg.



♥ Direkt länk: http://johannaxxxxx.blogg.se/2012/june/missa-inte-dagens-blogg-1.html#comment

2012-06-21 @ 18:33:12
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se/
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-06-21 @ 20:53:34
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: classes lilla blogg

vilken extremt häftig blogg du har, jag vill bara säga det att detta måste vara den bästa bloggen jag sett vad gäller flera aspekter, jag hoppas du förstår vilken underbar blogg du har....allt är så samspelt på bloggen...designen, inläggen mm....jag är riktigt imponerad

2012-06-22 @ 00:07:45
URL: http://classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: Andreas

Hej! Vill du bli helgens blogg? In och kommentera inlägget i så fall. :)



Vad har du annars för dig? :)

2012-06-22 @ 02:04:31
URL: http://livetonline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0